Hej
Vi har tidigare skickat ut en intresseanmälan för Partille Cup. Nu börjar det närma sig och vi behöver få in vilka som kan spela.
För oss gäller spel i klasserna:
G21 - Född 2003 eller senare
G18 - Född 2006 eller senare (-06, -07)
Vi har från klubben anmält 3 lag 2 i G21 och 1 i G18. I dessa 3 lag kan alla som spelar A-lag (med rätt ålder) och DJ spela. Exakt hur lagen formeras är inte bestämt, men det är något vi kan börja titta på när vi ser vilka som kan spela.
I samband med anmälan vill vi att ni sätter in 300kr på lagkontot (8105-9, 734 189 072-6 (Swedbank), Märk betalningen med initialer + födelsenummer och Partille, exempel KN050506 Partille). Alternativt kan ni swisha till mig på 0733452813.
//Ledarna
Hej
Svara så fort som möjligt på denna kallelse
Det gäller Göteborgs Cup med Dj.
Hej Tjejer
Under v 1har vi steg 3 i Usm, den 4-5 Januari
Vi kommer bo på ett fin hotell som Anders Ström håller på att rodda med.
Mer info kommer kring det samt hur vi kommer ta oss ner till Helsingborg
Nedan finner ni vårt spel program
SPELPROGRAM
LÖRDAG DEN 4 JANUARI
Kl. 16.00 OV Helsingborg HK – Halmstad HF
Kl. 17.30 Torslanda HK – Eslövs IK
SÖNDAG DEN 5 JANUARI
Kl. 10.00 OV Helsingborg HK – Torslanda HK
Kl. 11.30 Eslövs IK – Halmstad HF
Kl. 14.00 Halmstad HF – Torslanda HK
Kl. 15.30 OV Helsingborg HK – Eslövs IK
Matcherna spelas i Mariahallen – Kullavägen 150 i Helsingborg.
USM steg 4 närmar sig. Tävlingen går av stapeln 29-30 mars i Ystad på Ystad Arena A2.
Första matchen är kl 1500, samling 1300.
Resan är 3h45m (34mil) och för att skapa bästa förutsättningar för matcherna så har vi bestämt att åka redan på fredagen så vi får en skön och lugn uppladdning.
Vi hoppas kunna lösa transport ner för alla tjejer med föräldrar, ledarbilar och vissa av spelarna som har egna bilar. Här gör man upp ekonomi med den man ev åker med!
Fredagen så ankommer man till det hotell vi skall bo Hotell Ystad - Centralt hotell - Fritiden Hotell & Kongress när det passar dem man åker ner med, middag löser tjejerna själva på fredagen och är inte inkluderat i kostnaden som presenteras nedan.
Lördagen börjar med att äta en ordentlig frukost (ingår) och tar det lugnt på hotellet. Innan vi går till Arenan (1,1km, lagom uppvärmning) så äter vi gemensam lunch på hotellet(ingår).
Första matchen spelas 15:00, mellan matcherna så kommer det finnas mellis, frukt och juice (ingår).
Vi stannar sannolikt på arenan och scout’ar de andra lagen.
Vi spelar andra matchen kl 18:45 och därefter går vi tillbaka till hotellet och äter gemensam middag ca 20:30 (ingår).
Därefter lite samkväm, kanske med lite ”lördags-mys” (ingår)
Söndagens första match börjar 12:30 vilket ger tjejerna möjligheten att sova ut och ta en ordentlig och lite senare frukost (ingår) innan utcheckning och promenad till hotellet.
Lunch som vi planerar äta mellan matcherna på söndagen kunde man inte lösa på hotellet tyvärr så vi håller fortfarande på att undersöka hur lunchlösning ser ut, men tänker här 150kr/pp som vi tar in i kostnaden också (ingår). Mellis, frukt o juice kommer finnas även här(ingår).
Sista matchen spelas 15:30 och efter denna är det hemfärd när det passar dem man åker med. Middag löser alltså tjejerna själva även på hemresan.
Kostnaden för kalaset kommer att landa på 2520:-/pp enligt ovan.
Vänligen sätt över pengar till Swedbank 8105-9764292603-9 konto i god tid innan matchhelgen.
Mvh Ledarna
Hej,
vi ses på gymmet och gör ett intro på gymmet
det är tid för att lösa nytt gymkort på Friskis (för dem som vill).
Dessa kommer då gälla från 1/8 2024 - 1/8 2025.
Gymkorten kostar 2150 kr.
Ni behöver svara på den här kallelsen senast den 15/8.
Betalning av gymkort senast den 26/8 med swish:
Hälsningar
Carmen
Hej,
Nu är planeringen igång för vår årliga Kick Off och vi vill redan nu veta hur många som kommer att delta.
Datum: 24 – 25 augusti (Start ca 9.00 på lördagen och avslut ca 15.00 på söndagen)
Plats: Torslandahallen och Nordlyckeskolan
Kostnad: 320 kr
Sista anmälningsdag är 30 juli och inbetalningen ska vara gjord senast den 5 augusti.
Inbetalningen görs till lagets Swisch eller lagkonto. Märk inbetalningen med namn.
Har du inte information om ditt lags swisch/lagkonto så kontakta lagledaren.
På schemat är träning, lagaktiviteter, kostföreläsning, fyspass och ta lagfoto samt individuella bilder. På lördagskvällen är det också en gemensam korvgrillning för hela klubben med disco och café.
Samtliga lag äter lunch och middag på lördagen samt lunch på söndagen. Anger gärna eventuella allergier i kallelsen.
Ytterligare information och schema kommer längre fram.
Vi hoppas på ett stort deltagande och se framemot att träffa dig på THK KICK OFF!
Arrangemangsgruppen
Söndagen den 27 april är det dags för Torslanda HK:s årliga våravslutning. Vi hoppas såklart på fullständig närvaro från hela klubben – både spelare och ledare!
Ni förväntas deltaga och vara funktionärer under våravslutningen. Samling 09.30 och aktiviteterna pågår mellan kl. 10.00 – 14.00.
Som tidigare år kommer vi spela turnering med mixade djurlag från U8 upp till U14. Herr- och damlagen kommer tillsammans med juniorer och A-ungdom att ta hand om lagen och döma matcher. I de yngre åldrarna kommer man att vara minst 2 spelare från sitt ordinarie lag per djurlag så att alla känner någon.
Det kommer grillas hamburgare till lunch och fika bjuds det också på.
Svara på kallelsen senast den 31 mars och skriv eventuella allergier i kommentaren.
Vi ser framemot en kul dag tillsammans!
Med vänlig hälsning
Torslanda HK
Dags att jobba för laget – Way Out West 7–9 augusti 2025!
I år har vi fått möjlighet att jobba på Way Out West igen, vilket blir ett viktigt sätt för oss att dra in pengar till lagkassan. Alla i laget behöver vara med och bidra och det är ni spelare som jobbar!
Arbetet består mestadels av att plocka skräp på området under festivalen. Du kommer att behöva jobba ett visst minimiantal timmar, och troligen ta ett eftermiddagspass och en sen kväll under festivalen. Vill man och har möjlighet att jobba mer så skriv i kallelsen så kommer det antagligen finnas möjlighet att jobba mer och tjäna egna pengar.
Om du inte kan delta kommer du istället att behöva bidra till lagkassan med motsvarande belopp. Pengarna i lagkassan kommer bland annat att användas till inköp som vi behöver under säsongen; klister, tejp, cuper, USM.
Alla som jobbar får festivalpass till alla tre dagar – så när du inte jobbar har du fri tillgång till festivalområdet
Anmäl dig i kallelsen så snart som möjligt!
Mer info om schema och tider kommer närmare.
Hälsningar,
Carmen Ring
Dags att jobba för laget – Way Out West 7–9 augusti 2025!
I år har vi fått möjlighet att jobba på Way Out West igen, vilket blir ett viktigt sätt för oss att dra in pengar till lagkassan. Alla i laget behöver vara med och bidra och det är ni spelare som jobbar!
Arbetet består mestadels av att plocka skräp på området under festivalen. Du kommer att behöva jobba ett visst minimiantal timmar, och troligen ta ett eftermiddagspass och en sen kväll under festivalen. Vill man och har möjlighet att jobba mer så skriv i kallelsen så kommer det antagligen finnas möjlighet att jobba mer och tjäna egna pengar.
Om du inte kan delta kommer du istället att behöva bidra till lagkassan med motsvarande belopp. Pengarna i lagkassan kommer bland annat att användas till inköp som vi behöver under säsongen; klister, tejp, cuper, USM.
Alla som jobbar får festivalpass till alla tre dagar – så när du inte jobbar har du fri tillgång till festivalområdet
Anmäl dig i kallelsen så snart som möjligt!
Mer info om schema och tider kommer närmare.
Hälsningar,
Carmen Ring
Dags att jobba för laget – Way Out West 7–9 augusti 2025!
I år har vi fått möjlighet att jobba på Way Out West igen, vilket blir ett viktigt sätt för oss att dra in pengar till lagkassan. Alla i laget behöver vara med och bidra och det är ni spelare som jobbar!
Arbetet består mestadels av att plocka skräp på området under festivalen. Du kommer att behöva jobba ett visst minimiantal timmar, och troligen ta ett eftermiddagspass och en sen kväll under festivalen. Vill man och har möjlighet att jobba mer så skriv i kallelsen så kommer det antagligen finnas möjlighet att jobba mer och tjäna egna pengar.
Om du inte kan delta kommer du istället att behöva bidra till lagkassan med motsvarande belopp. Pengarna i lagkassan kommer bland annat att användas till inköp som vi behöver under säsongen; klister, tejp, cuper, USM.
Alla som jobbar får festivalpass till alla tre dagar – så när du inte jobbar har du fri tillgång till festivalområdet
Anmäl dig i kallelsen så snart som möjligt!
Mer info om schema och tider kommer närmare.
Hälsningar,
Carmen Ring
Hej,
Nu är planeringen igång för vår årliga Kick Off och vi vill redan nu veta hur många som kommer att delta.
Datum: 30 – 31 augusti (Start ca 9.00 på lördagen och avslut ca 15.00 på söndagen)
Var: Torslandahallen och Nordlyckeskolan
Under dagarna kommer spelarna att träna, ta lagfoto, ha lagaktiviteter och för vissa åldrar kommer det även finnas kostföreläsning, domarutbildning och fyspass på schemat. På lördagskvällen är det också en gemensam korvgrillning för hela klubben med disco och café. Uppge allergier i kallelsen.
I år är det F9 och U10 (2016) – U13 (2012) som övernattar på Nordlyckeskolan. Samtliga lag äter lunch och middag på lördagen samt frukost (endast för övernattande) och lunch på söndagen här.
Ytterligare information och schema kommer längre fram.
Vi hoppas på ett stort deltagande och se framemot att träffa dig på THK KICK OFF!
//Arrangemangsgruppen